Friday, 14 October 2011

Tip Kempiskan Perut bah.3

Petua Lama:

 * Bancuh segelas teh tanpa gula, perahkan sebiji limau nipis ke dalam gelas tadi. Amalkan minum aitr tersebut setiap hari.

 * GIlingkan kapur sirih bersama daun jambu batu. Sapukan pada perut setiap hari sebelum tidur.


Cara Moden

* Senaman latih tubi di rumah. Lakukan sebelum tidur. Memadai sekadar 1-15 kiraan setiap hari.

 * Lakukan kerja rumah seperti membersihkan rumah, mengemas bilik tidur atau melakukan aktiviti mengangkat beban ketika menonton televisyen. Ia bukan sahaja dapat membakar 350 kalori sejam tapi turut membakar lemak yang terkumpul pada perut kita.

12 comments:

sis92 said...

cuti sem perut semakin menebal lemaknya :))

anitadiana said...

kak long dah kurus..tak kan nak kurus lagu...kot macam kak ita ne lain lah ..he..he..tak pernah kurus seumur hidup..

Kak Long said...

sis92:hehe,x pe,msuk blr mesti lemak dh kurg (^_^)

anitadiana:hehe,kak long mmg kurus tp kdg2 perut ni agak buncit skit..huhu...saje kak long kongsi tip ni utk sape2 yg memerlukan (^_^)

khairul said...

klu abg Khairul amalkan ni..alamat hilang la perut ..la ni pon dh slim hehe

Azhafizah[フィザ] said...

patut cube ni nanti..hehe

noornazuha said...

ish..nak cuba ni sbb asal naik berat badan jeh, mesti perut antara yg paling menonjol..hehehe

Kak Long said...

abg Khairul : jgn cuba sbb abg khairul dh slim sgt..

Azhafizah : selamat mencuba (^_^)

Noornazuha : sama la kita..hehe

dela said...

akak nak cuba la petua ni nanti.. :)

dela said...

akak nak cuba la petua ni nanti.. :)

Kak Long said...

kak dela : cuba la kak (^_^)

محمد رازيق said...

thnx kak long. rasa naka amalkan ni :)

Kak Long said...

u r welcome,insyaALLAH,cuba lah ye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...