Saturday, 17 September 2011

Bahaya Simpan Kasut Di Luar Rumah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Semua..

Hari ni kak long nak kongsi tentang bahaya kalau kita letak kasut kat luar rumah..

Mesti semua kata, "memang la kak long, kami simpan kasut dalam rumah, terutama kasut yang mahal, cantik dan paling sayang sebab takut kena curi..kalau setakat selipar jepun tu, kami tinggal kat luar rumah je la, kena curi pun tak pe, murah je"

Betul tu, kak long pun simpan kasut dalam rumah tapi ni kak long nak cerita tentang bahaya kalau kita biarkan je kasut bertutup kita macam kasut sport sukan, kasut sarung yang sesuai untuk gi interview dan kasut yang seumpama dengannya kat luar rumah..Bukan sebab takut kena curi tapi sebab melibatkan nyawa kita..

Kenapa tak boleh???

Sebabnye ada di bawah ni
v

v

v

v

v

v

v

v

v

v


penyamaran yang berjaya kan

tunggu masa je ular ni nak mematuk mangsanya

santai nampak

pandai ular ni menyelit ye

gelinye

tunggu sampai mangsa datang ye cik ular

Nasihat kak long kepada diri kak long sendiri dan semua, janganlah biarkan kasut anda di luar rumah ye sebab takut ada yang menumpang berteduh dan kita akan jadi mangsanya..Kalau dah terlupa dan tertinggal kasut tu di luar, tolonglah periksa dulu sebelum terus sarung sebab takut ada makhluk yang tak diundang singgah berehat..Bayangkan la bukan setakat ular yang berminat dengan kasut kita ni, katak, lipan, ulat bulu dan macam2 lagi la binatang berbisa yang suka tempat lembap seperti kasut ni...Mintak kita semua dijauhkan daripada kejadian yang tak diingini..

Beringat sebelum terkena...



4 comments:

ciNdhaDahniEa said...

eeeee bahaye nye! huhuhu

Azhafizah[フィザ] said...

uishhh..bahaye ni..macam seram je tengok.thanks kak long inform ni

Siti Mariyam said...

bahaya.....baru tau...

Kak Long said...

ciNdhaDahniEa : mmg bahaya
Azhafizah : u r welcome..kak long pun tau dr mak cik kak long,dy bg email..
Siti Mariyam : bahaya kan yam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...